Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


Llop i Garamendi mostren la seva sintonia per a digitalitzar els jutjats espanyols

Notícies Jurídiques


25 ABR 2022

 

L'I Fòrum de Transformació Digital va ser un punt de trobada per a valorar com modernitzar l'administració justícia

 

L'anunciada digitalització de la justícia sembla donar els seus primers fruits. Aquest dijous, la ministra de Justícia, Pilar Llop, ha destacat com la transformació dels jutjats ja ha permès la tramitació a Espanya de 440.000 judicis telemàtics, 88.000 accessos a l'expedient judicial electrònic o 318.000 textualizaciones d'enregistraments de vistes.

“El Govern vol posicionar a Espanya com a líder d'aquesta transformació”, ha subratllat Llop. Antonio Garamendi, president de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), ha mostrat la seva bona sintonia amb la ministra en aquest projecte i ha assegurat que la patronal acostarà la seva espatlla: "En això no et preocupis, que estarem amb el Govern", li va dir a Llop.

La trobada entre la ministra i el president de la patronal va tenir lloc en la clausura de l'I Fòrum de Transformació Digital, celebrat aquest dimecres i dijous a Madrid. L'acte, cridat a ser un centre de debat per a revolucionar l'administració judicial espanyola, va ser inaugurat pel director Legal de la CEOE, José María Campos i el secretari d'Estat de Justícia, Tonxu Rodríguez. Tots dos van coincidir a posar en valor la importància de la col·laboració, la cogobernanza i la cocreación de valor entre el sector públic i privat.

En l'esdeveniment es van presentar els grups de treball composts per actors públics i privats orientats a compartir idees i solucions per a afrontar diferents aspectes de la digitalització de la justícia.

Una de les taules, la dedicada a la seguretat jurídica digital, va comptar amb participació de María Emilia Adán, degana del Col·legi de Registradors, José Amérigo, soci de PWC, José Ángel Martínez, president del Consell General del Notariat i Fernando Vives, president executiu i soci director de Garrigues. En ella, es va posar l'accent en la necessitat urgent d'abordar la transformació digital de la justícia sense deixar a ningú enrere per a aconseguir l'objectiu que marca l'agenda 2030 de la Comissió europea, segons la qual, un 100% dels serveis públics podran ser digitals i el 80% ciutadania europea tindrà identitat digital.

En aquest sentit, els ponents van insistir que el principal desafiament és que els processos en l'entorn digital siguin segurs i fiables.

Crítiques
Com millorarà la tecnologia la Justícia com a servei públic? Aquest va ser el centre del debat de la segona de les taules de treball. Manuel Olmedo, secretari general per a la innovació i qualitat del servei públic de justícia, va destacar que la pandèmia ha suposat un gran avanç en matèria de cogobernanza – un terme molt repetit en les dues sessions – el que ha millorat la comunicació entre regions i l'intercanvi d'informació. Això, en suma, ajuda en la tasca d'aconseguir agilitat i reduir la burocràcia.

No obstant això, també va haver-hi espai per a la crítica. Celso Rodríguez Ladrón, president del Tribunal Superior de Justícia de Madrid, va carregar contra l'administració "a diverses velocitats" que, en la seva opinió, actualment encara avui existeix. El magistrat va lamentar que un procés judicial es tramiti diferent "a Almeria i a Orense" i els funcionaris hagin de bregar amb aplicacions ofimàtiques que a vegades no són compatibles entre si. Esmeralda Ramillo, fiscal de Sala del Tribunal Suprem, va coincidir que "la dispersió no és eficaç ni eficient, costa molt diners a l'erari públic i no dona resposta".

Per part seva, Miguel Ángel de la Pisa, d'AMETIC, va remarcar la voluntat del sector privat a "aportar valor" al projecte de digitalització que planeja el Govern, una cosa en la qual va coincidir Javier Santos, soci consultor de Deloitte, que va cridar a "conèixer i segmentar als ciutadans" per a no deixar a ningú enrere.

410 milions dels fons europeus per a Justícia
Un altre dels punts forts de la jornada va ser la taula dedicada al grup de treball sobre contractació, solucions tecnològiques i fons europeus. Aitor Cubo, director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, va recordar que la finalitat d'aquest grup de treball és “esprémer al màxim cadascun dels 410 milions destinats a l'Administració de Justícia, procedents dels fons europeus, que tenen com a objectiu millorar aquest servei públic”.

En aquest espai van compartir les seves impressions i idees Víctor Calvo Sotelo, director general de Digitals, Albert Triola, director general per a Espanya de ORACLE i Elena Muñoz, subdirectora general d'Impuls de la Digitalització de l'Administració. Tots ells van coincidir en la importància de la col·laboració de tots els actors presents en l'administració de justícia tant del sector públic com privat i a aprofitar els avantatges de la tecnologia per a gestionar dades massives, automatitzar processos i donar un bon servei al ciutadà.

Justícia i món rural
Un altre dels assumptes que aixeca gran expectació és la creació de més de 7.000 Oficines de Justícia que substituiran als actuals Jutjats de pau. La mesura s'emmarca en el projecte de Llei d'Eficiència Organitzativa del Servei Públic de Justícia, aprovat la setmana passada pel Consell de Ministres. Un text que, com una altra gran novetat, planteja la creació dels Tribunals d'Instància per a substituir als actuals jutjats.

Sobre la qüestió, Carlos Daniel Casares, secretari general de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), va remarcar l'urgent que és acostar la justícia a l'Espanya més rural, on molts ciutadans es veuen obligats a recórrer llargues distàncies per a comunicar-se amb l'administració, o a tramitar assumptes que, amb la tecnologia, podrien ser totalment telemàtics. Especialment, va subratllar, en un país on el 87% dels ajuntaments té menys de 5.000 habitants.

En aquesta important reforma, Pilar Villarino (CERMI) va recordar la importància de no deixar enrere a les persones amb discapacitat; i Marius Albert Gómez Cazorla (AMETIC) va posar l'accent en la necessitat d'acostar la justícia al ciutadà amb un llenguatge comprensible, la qual cosa històricament ha estat una de les grans assignatures pendents de la comunitat legal.

 

Font:cincodiaselpais.com


últimas noticias

Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


LexNET es renova amb una versió més senzilla, accessible i atractiva per als seus usuaris

23 ABR 2024

L'aplicació APPLexNET permet visualitzar notificacions i trasllats de còpies pendents de ...


DESPLEGAMENT DELS JUDICIS TELEMÀTICS

02 ABR 2024


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475