Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


Mesurament de temperatura, mampares o límit d'aforament en els jutjats, les propostes del CGPJ

Notícies Jurídiques


28 ABR 2020


El Poder Judicial proposa una guia de bones pràctiques per a recuperar la normalitat quan finalitzi l'estat d'alarma.


El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) està ultimant una guia de bones pràctiques per a prevenir possibles contagis per *Covid-19 en les seus judicials quan es reprengui l'activitat. Entre les mesures a adoptar proposen mesurar la temperatura en els accessos als jutjats, que hi hagi material de protecció o límits en l'aforament de les sales de vistes i en altres dependències judicials.
Així ho reflecteix el document el Protocol d'actuació per a la reactivació de l'activitat judicial i salut professional , text que inclou la Guia de bones pràctiques per a la reactivació de l'activitat judicial i adopció de mesures de salut professional per a la prevenció de contagis en seus judicials. La Comissió Permanent de l'òrgan de govern dels jutges ha acordat donar trasllat de tots dos al Ministeri de Justícia, a l'Audiència Nacional i als Tribunals Superiors de Justícia abans de la seva aprovació definitiva.

D'aquesta manera, el CGPJ contempla pràctiques col·lectives que han d'observar-se quan arrencada l'activitat en l'Administració de Justícia, nous hàbits que aniran des de la neteja i desinfecció periòdica a la instal·lació d'elements de protecció col·lectiva com a mampares de seguretat en els llocs d'atenció al públic o fonguis de plàstic per als micròfons.

També es realitzaran avaluacions del risc d'exposició al *coronavirus en les diferents activitats que contempla el treball dels membres de la carrera judicial, es fixaran criteris generals per a coordinar les agendes d'assenyalaments o s'atendrà el públic mitjançant sistemes telemàtics i de cita prèvia.

La guia, elaborada pel Servei de Prevenció de Riscos del CGPJ, marcarà el camí per al procés d'incorporació en règim presencial dels jutges i magistrats a partir de l'aixecament de l'estat d'alarma, i fixarà quins són els col·lectius especialment sensibles davant un possible contagi per malaltia, embaràs o edat.

El document també aborda la potenciació dels mitjans telemàtics per a les actuacions processals, el foment del teletreball o l'establiment de sistemes de gestió documental. I afegeix un protocol d'actuació per a saber amb qui s'ha de contactar en cas de simptomatologia o contacte estret amb persones que presentin símptomes compatibles amb el *Covid-19.

Segons informen des del CGPJ en un comunicat, el protocol contempla les actuacions necessàries a realitzar per a limitar contagis i garantir la seguretat i salut del col·lectiu de la Carrera Judicial, i els espais que es comprenen són tant les seus judicials com els diferents escenaris en els quals es practiquin actuacions fora del jutjat.

La guia especifica així mateix que les Comissions de Seguiment, els òrgans de govern o les administracions prestacionals seran les competents per a l'adopció de les mesures necessàries, i recull les bones pràctiques que han de dur-se a terme de manera coordinada en existir espais comuns per al CGPJ, el Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes.

De fet, el document --que ha de ser aprovat encara-- serà aplicable al col·lectiu de jutges a actiu, jutges substituts i magistrats suplents durant el temps en què realitzin activitat jurisdiccional, jutges en pràctiques adscrits a funcions de reforç en jutjats i jutges que exerceixin funcions en l'àmbit de l'Administració electoral. També tindrà com a destinataris als òrgans de govern del Poder Judicial (sales de Govern del Tribunal Suprem, Audiència Nacional i Tribunals Superiors de Justícia) i les Comissions de Seguiment.

Reflecteix a més que les activitats de jutges en les quals concorrin amb fiscals, lletrats de l'Administració de Justícia, funcionaris i personal de l'Administració de Justícia, professionals (advocats, procuradors graduats socials), Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, personal sanitari i usuaris de la Justícia, "seran coordinades amb el Ministeri de Justícia i les Comunitats Autònomes en l'àmbit de les seves respectives competències".

 

Font: Expansion.com


últimas noticias

Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


LexNET es renova amb una versió més senzilla, accessible i atractiva per als seus usuaris

23 ABR 2024

L'aplicació APPLexNET permet visualitzar notificacions i trasllats de còpies pendents de ...


DESPLEGAMENT DELS JUDICIS TELEMÀTICS

02 ABR 2024


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475