El Consell de Ministres ha aprovat avui el Projecte de Llei d'Eficiència Organitzativa i el Projecte de Llei d'Eficiència Processal que, segons ha destacat la ministra de Justícia, Pilar Llop, constitueixen un pas ferm cap a un model «més eficient, àgil i sostenible».
Llop ha explicat que la nova Llei d'Eficiència Processal permetrà aportar solucions més ajustades i flexibles; mentre que sobre la Llei d'Eficiència Organitzativa es tractarà d'una norma per a acostar l'Administració Pública al ciutadà, eliminant les «bretxes» territorials, socials i tecnològiques. En concret, ha fet referència als tribunals d'instància, l'oficina judicial i les oficines de Justícia en els municipis.
TRANSFORMACIÓ DELS JUTJATS DE PAU
Pilar Llop ha explicat que hi haurà un tribunal d'instància en cada partit judicial amb seu en la capital, amb el que es vol simplificar l'accés de la ciutadania a la Justícia, a l'haver només un tribunal i no jutjats diferents. S'espera, també, afavorir l'especialització i dota de major flexibilitat a la planta judicial.
Així mateix, es completarà el procés d'implantació de l'oficina judicial en tot el territori nacional perquè hi hagi una finestreta d'accés únic a la Justícia per a la ciutadania.
Quant als jutjats de pau, la ministra ha precisat que amb la nova norma aquests es transformen en oficines de Justícia en els municipis amb la intenció de fer front a la despoblació en zones rurals i acostar el servei públic a la ciutadania.
En la seva integració amb el nou model organitzatiu de tribunals d'instància i oficina judicial, les noves oficines de Justícia en els municipis aprofitaran els recursos humans que actualment treballen en els jutjats de pau, incrementant el personal en els casos que sigui necessari i posant tots els instruments que brinden les noves tecnologies per a oferir nous serveis.
EVITAR LA SOBRECÀRREGA EN ELS JUTJATS A través DE LA MEDIACIÓ
Segons ha destacat la ministra de justícia, la Llei d'Eficiència Processal aposta pels mitjans adequats de solució de controvèrsies (MASC), la reforma de les lleis processals i les mesures per a la conciliació, entre les quals destaquen la declaració de dies inhàbils a efectes processals del 24 de desembre al 6 de gener, tots dos inclusivament.
Amb la nova normativa, es contempla la figura dels serveis de mitjans adequats de resolució de conflictes per a informar la ciutadania i operadors jurídics sobre la seva naturalesa, contingut, efectes de la seva utilització i recursos existents.
A més, la norma estableix un requisit de procedibilidad en els procediments civils i mercantils. És a dir, exigeix haver intentat una solució consensuada abans d'interposar una demanda.
En relació a la modificació de les lleis processals, la nova norma introdueix reformes en la Llei d'Enjudiciament Criminal (LECrim), la Llei d'Enjudiciament Civil (LEC) i la Llei reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa. L'objectiu és dotar de major agilitat en la tramitació dels procediments judicials. Així, a tall d'exemple, la reforma de la Llei d'Enjudiciament Criminal introdueix l'ús de les noves tecnologies de forma generalitzada.
Amb aquestes mesures es pretén evitar la sobrecàrrega dels jutjats i garantir millor els drets dels ciutadans, així com oferir vies menys costoses i que comportin menys temps.
Important novetat en LexNet: ja permet descarregar i signar documents en el mòbil
16 ABR 2025L'aplicació de gestió ha estat actualitzada per a incloure aquesta novetat, que respon a una demanda ...
Els judicis 'expressos' per a desallotjar als 'okupes' entren en vigor aquest dijous
01 ABR 2025Els judicis ràpids per a desallotjar als okupes començaran a celebrar-se a partir del 3 d'abril, ...
La nova Llei d'Eficiència Organitzativa redefineix el paper del procurador: més competències, més solucions
31 MAR 2025Dos procuradors, Óscar Alonso García, José Antonio Fandiño i un lletrat de ...
El director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, Aitor Cubo, ...
Palma 29 DE MARÇ 2022El dia 31 de març de 2022 a les 19,30 hores es durà a terme ...
“Ja em coneixen, saben d'on vinc. Vull dir-los que sóc aquí per a vostès”. Amb ...
Palma 23 D’ABRIL 2019 La seu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ...
VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS
Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913
© 2025 · Tots els drets reservats a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continues navegant, considerem que accepta el seu ús. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències aquí. Configurar Cookies - Política de privacitat.