Es tracta d'un dels projectes inclosos per Juan Carlos Campo en la seva agenda 2030 per a la Justícia.
El Consell de Ministres ha aprovat l'avantprojecte de Llei d'Eficiència Processal, han assenyalat a Europa Press fonts governamentals. Es tracta d'un dels projectes inclosos per Juan Carlos Campo en la seva agenda 2030 per a la Justícia i contindrà mesures per a adaptar la labor dels jutjats al "món digital", com ara la videoidentificación i mitjans alternatius per a la resolució de conflictes que permetin desembussar els tribunals.
Aquesta llei, segons ha explicat el titular de Justícia en diferents fòrums durant els últims mesos, integra el paquet legislatiu que estableix les bases per a la modernització de l'administració de justícia.
Fa una setmana, el secretari d'Estat de Justícia, Pablo Zapatero, va esmentar durant la seva intervenció al Senat com una "peça clau" en l'engranatge de la "nova arquitectura de l'administració de justícia" els 410 milions d'euros que Justícia rebrà al llarg de tres anys dels fons de la UE per a la recuperació després del coronavirus.
Així, va explicar que 2021 serà un any per a preparar el terreny, amb l'aprovació de les lleis d'eficiència organitzativa, processal i digital, mentre que 2022 i 2023 seran per a executar el "gruix" dels diners europeus "de manera realista i coordinada"
Part de les noves mesures planejades per a aquesta llei s'han anat incloent en els plans de xoc posats en marxa pel Ministeri enfront de la situació creada en els jutjats per la crisi del Covid-19.
L'objectiu va ser el d'agilitar la càrrega de treball en els jutjats i tribunals com a conseqüència de l'aturada per l'Estat d'Alarma del passat 14 de març.
La digitalització de la Justícia és un dels reptes històrics del Ministeri, per la qual cosa Camp va incloure la modernització i transformació digital com un dels tres eixos fonamentals en el seu Pla Justícia 2030.
Segons va explicar en la seva compareixença en la Comissió de Justícia en el Congrés dels Diputats, l'objectiu és "ser més eficients" i garantir l'accés a la Justícia "en les mateixes condicions, en qualsevol part del territori".
Important novetat en LexNet: ja permet descarregar i signar documents en el mòbil
16 ABR 2025L'aplicació de gestió ha estat actualitzada per a incloure aquesta novetat, que respon a una demanda ...
Els judicis 'expressos' per a desallotjar als 'okupes' entren en vigor aquest dijous
01 ABR 2025Els judicis ràpids per a desallotjar als okupes començaran a celebrar-se a partir del 3 d'abril, ...
La nova Llei d'Eficiència Organitzativa redefineix el paper del procurador: més competències, més solucions
31 MAR 2025Dos procuradors, Óscar Alonso García, José Antonio Fandiño i un lletrat de ...
El director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, Aitor Cubo, ...
Palma 29 DE MARÇ 2022El dia 31 de març de 2022 a les 19,30 hores es durà a terme ...
“Ja em coneixen, saben d'on vinc. Vull dir-los que sóc aquí per a vostès”. Amb ...
Palma 23 D’ABRIL 2019 La seu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ...
VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS
Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913
© 2025 · Tots els drets reservats a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continues navegant, considerem que accepta el seu ús. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències aquí. Configurar Cookies - Política de privacitat.