Accés àrea privada col·legiats


Introdueixi les seves dades d'accés:


Ha oblidat la seva contrasenya?

MENÚ
INFORMACIÓ DE SEUS

Notícies i actualitat


Justícia posa en marxa una nova versió del seu Sistema de Gestió Processal Atenea

Notícies Jurídiques


21 MAR 2023

 

Està disponible des de dilluns passat, 13 de març i, segons informa el Ministeri, introdueix "importants millores funcionals, desenvolupades sobre la base de les sol·licituds dels seus usuaris"

 

La ministra de Justícia. Pilar Llop. destaca que és "un pas més en la transformació digital que viu el Servei Públic de Justícia per a oferir serveis concordes a les necessitats que té la ciutadania”

 

El Ministeri de Justícia, que lidera Pilar Llop, ha posat a la disposició dels seus usuaris una nova versió del Sistema de Gestió Processal Atenea, que es troba en funcionament des de dilluns passat 13 de març i introdueix millores funcionals.

La titular de Justícia ha destacat que aquest nou Sistema de Gestió Processal “és un pas més en la transformació digital que viu el Servei Públic de Justícia per a oferir serveis concordes a les necessitats que té la ciutadania”.

Aquesta nova versió del sistema Atenea ha estat desenvolupada en resposta a les sol·licituds dels seus usuaris actuals (Oficines de Registre i Repartiment, Serveis comuns Generals, òrgans judicials, jutjats de guàrdia i jutjats únics amb autoregistre), durant la implantació progressiva del sistema pels diferents partits judicials del territori gestionat pel Ministeri de Justícia, amb excepció de l'Audiència Nacional i el Tribunal Suprem.

Està previst que, amb Atenea, les més de 230 mil itineraciones de tràmit realitzades l'últim any, es registrin de manera automàtica, agilitzant el procés de tramitació i estalviant un temps estimat de gairebé 8.000 hores de treball manual a l'any.

La titular de Justícia ha destacat que aquest nou Sistema de Gestió Processal “és un pas més en la transformació digital que viu el Servei Públic de Justícia per a oferir serveis concordes a les necessitats que té la ciutadania”.

Aquesta nova versió del sistema Atenea ha estat desenvolupada en resposta a les sol·licituds dels seus usuaris actuals (Oficines de Registre i Repartiment, Serveis comuns Generals, òrgans judicials, jutjats de guàrdia i jutjats únics amb autoregistre), durant la implantació progressiva del sistema pels diferents partits judicials del territori gestionat pel Ministeri de Justícia, amb excepció de l'Audiència Nacional i el Tribunal Suprem.

Està previst que, amb Atenea, les més de 230 mil itineraciones de tràmit realitzades l'últim any, es registrin de manera automàtica, agilitzant el procés de tramitació i estalviant un temps estimat de gairebé 8.000 hores de treball manual a l'any.


NOVETATS DE LA NOVA VERSIÓ D'ATENEA


Atenea incorpora en aquesta nova versió novetats que no estaven incloses en el seu antecessor, el Sistema de Gestió Processal Minerva, i que estaven sent demandades pels usuaris. Es tracta de funcions com la possibilitat de minutar els assumptes i escrits que es reben en les Oficines de Registre i Repartiment.

Igualment, aquestes oficines tindran la possibilitat de rebutjar els escrits als professionals i retornar les itineraciones a l'òrgan judicial del qual parteixen; al mateix temps que es fa possible el registre i enviament automàtic a l'òrgan judicial de les itineraciones de tràmit i el registre telemàtic dels escrits procedents de diferents administracions públiques, entre altres noves funcions.

AVANTATGES D'ATENEA


La introducció d'Atenea ha permès al Ministeri de Justícia impulsar la tramitació automatitzada en múltiples passos i millorar la qualitat de la dada, així com millorar el nivell de ciberseguretat del sistema, que, a més, està basat en solucions de codi obert, de conformitat amb l'Estratègia de la Unió Europea per al període 2020-2023, amb el que s'aconsegueix independència de l'administració enfront de proveïdors concrets i se segueixen les recomanacions de la Unió Europea quant al desenvolupament de sistemes d'informació públics. Això permet major agilitat en el manteniment i evolució del sistema, la qual cosa redunda en un suport tecnològic òptim a l'abast de l'usuari.

Entre els avantatges es troben, la usabilitat optimitzada per a localitzar la informació rellevant; la incorporació automàtica en el sistema d'escrits i assumptes presentats per LexNET; la major agilitat en la realització de les principals operacions diàries; la disponibilitat d'ajuda contextual en cada pantalla; i la possibilitat de teletreballar amb total normalitat.

MIGRACIÓ DE SISTEMES


Durant l'any 2021, el Ministeri de Justícia va afrontar la migració tecnològica del seu Sistema de Gestió Processal Minerva, amb la creació d'aquest nou sistema de gestió d'Expedient Judicial Electrònic, que permet a l'Administració de Justícia prestar a la ciutadania un servei públic que s'adapti al nou marc de la societat digital.

Funcionalment, Atenea és similar a l'anterior sistema Minerva, per la qual cosa es pot reutilitzar la infraestructura jurídica que ja s'ha desplegat. A més, tots dos sistemes poden conviure sense necessitat que es produeixi una migració de dades des de Minerva, ja que poden treballar sobre una mateixa base de dades comuna.

 

Font: CONFILEGAL.COM


últimes notícies

Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


LexNET es renova amb una versió més senzilla, accessible i atractiva per als seus usuaris

23 ABR 2024

L'aplicació APPLexNET permet visualitzar notificacions i trasllats de còpies pendents de ...


DESPLEGAMENT DELS JUDICIS TELEMÀTICS

02 ABR 2024


mostrar totes les notícies

NOTICIES Y ACTUALITAT



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

CERCA D'INFORMACIÓ

© 2024 · Tots els drets reservats a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continues navegant, considerem que accepta el seu ús. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències aquí. Configurar Cookies - Política de privacitat.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475