Aquest percentatge suposa un descens respecte a anys anteriors
De les sentències que dicten els tribunals i jutjats espanyols al llarg de l'any 2017, tan sols un 37% va acabar executant-se. Així ho posa de manifest l'IX informe de l'Observatori de l'Activitat de la Justícia, elaborat per la Fundació Wolters Kluwer, que analitza diversos indicadors de l'Administració de Justícia, com la càrrega de treball, la celeritat de la resposta judicial, el confiabilitat de les sentències de primera i segona instància i el rendiment de jutges i magistrats.
Per part seva, l'indicador d'executar el jutjat indica el nombre de sentències fermes que s'han portat a bona fi (és a dir, que s'ha complert el que es va dictar) en relació amb el número total que van ser sol·licitades durant 2017 o estaven pendents d'altres anys. L'any 2017, aquest percentatge va ser del 37%, la qual cosa suposa un descens sobre el de 2016 (que va ser del 39%) i de 2015 (38%). Com indica l'informe, la gestió judicial en aquest aspecte "no sembla ser el més reeixit" i ho atribueix a la falta de mitjans especialitzats i dotats del personal i mitjans adequats per a l'exercici d'aquesta competència judicial.
En aquest sentit, el degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Madrid (ICAM), José María Alonso, va destacar que "una sentència per a emmarcar no serveix de res, i no hi ha res més frustrant per a un advocat que haver d'explicar al client que, malgrat haver guanyat, no pot fer res".
En l'acte, que va tenir lloc el passat 6 de juny a Madrid, també van intervenir *Rosalina Díaz,presidenta de Wolters Kluwer España, i Enrique López, magistrat i director de l'Observatori de l'Activitat de la Justícia, qui va remarcar que la "mala distribució dels recursos en matèria de Justícia" que hi ha a Espanya. En aquest sentit, va explicar que hi ha més assumptes per habitant a Madrid que a la Rioja, per la qual cosa el ràtio de nombre de ciutadans per jutge Madrid sempre sortirà deficitària. "Els ciutadans no litigen igual a tot arreu", va asseverar.
D'altra banda, Rafael Catalá, exministre de Justícia, va destacar que "un 20% de la població viu en localitats de menys de 10k habitants, però se'ls destina menys del 3% de recursos”. Així mateix, va rebutjar que fes falta “retallar l'estructura territorial".
Important novetat en LexNet: ja permet descarregar i signar documents en el mòbil
16 ABR 2025L'aplicació de gestió ha estat actualitzada per a incloure aquesta novetat, que respon a una demanda ...
Els judicis 'expressos' per a desallotjar als 'okupes' entren en vigor aquest dijous
01 ABR 2025Els judicis ràpids per a desallotjar als okupes començaran a celebrar-se a partir del 3 d'abril, ...
La nova Llei d'Eficiència Organitzativa redefineix el paper del procurador: més competències, més solucions
31 MAR 2025Dos procuradors, Óscar Alonso García, José Antonio Fandiño i un lletrat de ...
El director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, Aitor Cubo, ...
Palma 29 DE MARÇ 2022El dia 31 de març de 2022 a les 19,30 hores es durà a terme ...
“Ja em coneixen, saben d'on vinc. Vull dir-los que sóc aquí per a vostès”. Amb ...
Palma 23 D’ABRIL 2019 La seu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ...
VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS
Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913
© 2025 · Tots els drets reservats a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continues navegant, considerem que accepta el seu ús. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències aquí. Configurar Cookies - Política de privacitat.