Madrid, 25 d'octubre del 2024. Ricardo Garrido, exdecano del Col·legi de Procuradors d'Orense, s'ha convertit avui en nou president del Consell General de Procuradors d'Espanya (CGPE) . El nou president del CGPE ha avançat que la seva primera mesura serà modificar el Reglament de Règim Intern del Consell perquè qualsevol pugui presentar-se a les eleccions a la Presidència.
Actualment això no és possible. Els candidats han d'haver estat com a degà d'un dels 67 col·legis durant dos mandats, vuit anys. Una «anomalia» que la nova Executiva té com a objectiu eliminar i deixar-la com en el Consell General de l'Advocacia Espanyola, a la Presidència de la qual es pot presentar qualsevol col·legiat, amb l'única condició que estigui al dia amb les seves quotes i compti amb dos mesos d'antiguitat.
«Es té com a primera mesura emprendre una transició cap a unes eleccions en les quals qualsevol de nosaltres –degans o deganes– pugui presentar-se a qualsevol lloc de l'Executiva. Aquest ha estat el meu ànim i pel que he acceptat l'encàrrec d'encapçalar aquest nou repte«, ha declarat el nou president.
«Hi ha molts companys perfectament capacitats perquè, una vegada realitzada la reforma del reglament intern, això sigui possible. La meva funció serà la de servir de pont i mediador de la nova Executiva, per a retornar-li el prestigi que correspon», ha afegit.
Garrit ha afirmat que no dubta que els que surtin elegits en aquestes pròximes eleccions aconseguiran aquest objectiu. I ha acabat reconeixent la gran feina realitzada pel president sortint, Juan Carlos Estévez.
4 DELS 6 NOUS MEMBRES SÓN DE LA CANDIDATURA DE GARRIT, 1 DE LA DE SÁNCHEZ I 1 INDEPENDENT
Els resultats de les votacions per a formar la nova junta del Consell han proclamat als nous integrants de l'executiva dels procuradors. La junta, que Com a president, ha jurat el càrrec Ricardo Garrido; el nou vicepresident és Fernando González-Concheiro; secretari, Alberto García Barrenechea; tresorera, María Granizo; sotssecretari, Javier Segura; i vicetesorero, Óscar Alonso. En total, quatre càrrecs de la candidatura Procura el Canvi, una independent (María Granizo) i un de la candidatura Il·lusionats per la Procura (que liderava Javier Sánchez).
RESULTAT ELECCIONS
Consell General de Procuradors
25 d'octubre de 2024
Celebrades en data 25 d'octubre de 2024 eleccions als càrrecs de President,
Vicepresident, Secretari, Tresorer, Sotssecretari i Vicetesorero del Consell General de
Procuradors, seguits els tràmits reglamentaris i de conformitat amb el calendari electoral
establert, han resultat electes els següents candidats, els qui van prendre immediata
possessió dels seus càrrecs:
President: Sr. Sr. Ricardo Garrido Rodríguez
Vicepresidente: Sr. Sr. Fernando González-Concheiro Álvarez
Secretario: Sr. Sr. Alberto Narcís García Barrenechea
Tresorera: Sr. Sr. María Granizo Palomeque
Sotssecretària: Sr. Sr. Javier Segura Zariquiey
Vicetesorera: Sr. Sr. Óscar Alonso García
LA JUNTA ELECTORAL
FONT: CGPE.ES
El BOE, ara sí, a l'abast dels juristes: Justicio llança una nova manera de consultar-ho fàcil, àgil i gratuïta
25 JUN 2025El que durant dècades va ser un dels grans reptes silenciosos del sector legal per fi ha estat resolt. El ...
El Ministeri habilita una plataforma digital per a acreditar l'intent d'acord abans d'iniciar un procés judicial
27 MAI 2025Los documentos proporcionados por PIMASC podrán ser presentados ante el órgano judicial, ...
Ciutadans i empreses ja poden fer tots els pagaments a l'Administració de Justícia amb targeta
13 MAI 2025Ciutadans i empreses ja poden fer tots els pagaments a l'Administració de Justícia amb targeta de ...
El director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, Aitor Cubo, ...
Palma 29 DE MARÇ 2022El dia 31 de març de 2022 a les 19,30 hores es durà a terme ...
“Ja em coneixen, saben d'on vinc. Vull dir-los que sóc aquí per a vostès”. Amb ...
Palma 23 D’ABRIL 2019 La seu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ...
VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS
Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913
© 2025 · Tots els drets reservats a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continues navegant, considerem que accepta el seu ús. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències aquí. Configurar Cookies - Política de privacitat.