Accés àrea privada col·legiats


Introdueixi les seves dades d'accés:


Ha oblidat la seva contrasenya?

MENÚ
INFORMACIÓ DE SEUS

Notícies i actualitat


Els autònoms ja poden consultar els seus comptes amb la Seguretat Social telemàticament

Notícies Jurídiques


09 FEB 2021


La Seguretat Social ha llançat un nou servei en la seva seu electrònica. Els professionals inclosos en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) podran consultar els seus comptes de manera telemàtica.

El nou servei denominat “de consulta de rebuts emesos per al Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA)” ja està disponible en la web oficial de la Tresoreria General de la Seguretat Social i els autònoms obligats a realitzar pagaments, ja poden accedir a ell.

Consultes a realitzar en el nou servei

Gràcies a aquesta eina, els autònoms podran consultar els seus rebuts de liquidació de cada mes. És a dir, tota la informació relativa al càlcul de les seves quotes mensuals amb la Seguretat Social.

Aquesta informació estarà disponible per als treballadors per compte propi cada dia 26 del mes. Per tant, abans que es procedeixi al pagament de la quota mensual, que es carrega l'últim dia hàbil del mes corresponent. Això és un avantatge perquè els professionals autònoms puguin tenir els seus comptes fets i al dia, i poder així organitzar la seva comptabilitat. A més, en cas de produir-se algun error, serà possible esmenar-lo amb anterioritat. El servei permet també consultar rebuts de liquidació anteriors (fins a l'1 de juny de 2018, que va ser quan es va implantar el procés d'emissió de deutes, sota els requisits de la normativa SÀPIGA). Això ofereix l'oportunitat de comprovar comptes d'exercicis anteriors i, si escau, acreditar si es troba al dia amb la Seguretat Social en aquest àmbit.

De moment, el servei inclou consulta, però l'abonament de la quota només pot realitzar-se a través del sistema de domiciliació bancària. Els beneficiaris d'aquesta nova eina han d'estar inclosos en el RETA. S'espera que pròximament també puguin accedir altres col·lectius, com els autònoms del Règim Especial de la Mar, treballadors agraris per compte d'altri durant els períodes d'inactivitat, les persones incloses en el Sistema Especial per a empleats de llar, així com els subscriptors de convenis especials.

Com accedir a la informació de rebuts emesos per a autònoms

Els autònoms que vulguin utilitzar aquest servei han d'accedir a la seu electrònica de la Seguretat Social (SEDESS). Una vegada en la pàgina web, han de clicar en “ciutadans” i “cotització”. A continuació apareixerà un avís en el qual s'han d'acceptar els termes per a poder continuar.

Una vegada dins del sistema, es mostrarà a l'usuari la seva última quota emesa. En cas que sigui un dia anterior al dia 26 del mes, aquesta serà la corresponent al mes anterior. A partir del 26 es mostrarà la del mes en curs. Per a poder accedir a la informació completa i el desglossament de tots els conceptes, es pot fer clic a “veure detall del rebut”. En aquesta pantalla, l'autònom podrà veure com s'ha calculat la seva quota i cadascun dels conceptes pels quals paga.

Si, una vegada consultada aquesta informació, l'autònom vol continuar comprovant altres rebuts anteriors, pot fer-lo, prement en la fletxa de la part superior esquerra de la pantalla. Una vegada aquí, es pot seleccionar el mes i l'any de la quota corresponent al període de liquidació que es vulgui consultar. En cas que hi hagués rebuts que mostrar, en això també es pot accedir a un major detall i veure el desglossament dels conceptes.

Altes en línia

Amb tot això es posa de manifest la intenció de les organitzacions d'oferir la possibilitat de, cada vegada més, poder realitzar tràmits per la via telemàtica. És important eliminar traves burocràtiques i gestions interminables que dificulten l'el funcionament de les activitats empresàries i, sobretot, emprenedores. En els últims barems presentats per l'associació d'autònoms LLIGA era una dels principals reclams del col·lectiu, fins i tot en el moment de pandèmia que estem travessant. Facilitar tràmits en línia és un primer pas per a això.

Tanmateix, també cal tenir una sèrie d'aspectes en compte. Un exemple d'això és l'alta com a professional autònom. És possible realitzar aquest tràmit seguint uns passos per internet, però el propi Ministeri de Treball adverteix que cal seguir un ordre i uns terminis per a evitar problemes amb l'Agència Tributària. En aquest sentit, des del Ministeri indiquen com a primer pas, l'alta o inscripció en la Seguretat Social, i més concretament en el règim específic que li correspon. És a dir, el RETA (Règim Especial de Treballadors Autònoms). Abans de començar qualsevol activitat s'adverteix que ja s'ha d'estar donat d'alta (fins a 60 dies abans es pot fer). És possible per la via telemàtica, mitjançant el sistema XARXA de la Seu Electrònica.

El següent serà l'alta en el cens d'empresaris d'Hisenda, que també és possible realitzar-lo via internet des de la Seu electrònica de l'Agència Tributària. Finalment, també és necessari sol·licitar l'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE). Per tant, malgrat poder realitzar els tràmits en remot, l'ordre i terminis s'han de continuar respectant.

 

Font: cincodias.com


últimes notícies

DESPLEGAMENT DELS JUDICIS TELEMÀTICS

02 ABR 2024


Un allau de cinc mil reclamacions contra les aéreolinies colapsa els jutjats civils

18 MAR 2024

És la jurisdicció més saturada per les demandes d'empreses especialitzades a pledejar en nom ...


La Seguretat Social permetrà als mutualistes inscrits abans de 1996 passar les seves cotitzacions al règim d'autònoms

12 MAR 2024

Saiz anuncia també que modificaran la llei per a fer obligatòria la cotització en el ...


mostrar totes les notícies

NOTICIES Y ACTUALITAT



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

CERCA D'INFORMACIÓ

© 2024 · Tots els drets reservats a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continues navegant, considerem que accepta el seu ús. Pots obtenir més informació i configurar les teves preferències aquí. Configurar Cookies - Política de privacitat.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475